SSSH

PočetnaVijestiPredsjednik SPIVH Stjepan Lisičak: "Tri godine čekamo regulaciju javnog linijskog prijevoza, tražimo hitan sastanak s premijerom"

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Predsjednik SPIVH Stjepan Lisičak: "Tri godine čekamo regulaciju javnog linijskog prijevoza, tražimo hitan sastanak s premijerom"

Zagreb, 4. lipnja 2021. - Povodom otvorenog pisma kojeg su Savez samostalnih sindikata Hrvatske ( SSSH) i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) u srijedu uputili premijeru Plenkoviću, predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak i sindikalni povjerenik u Čazmatransu Marijan Mitrovič gostovali su u Studiju 4 HTV-a i objasnili zašto traže hitan sastanak s premijerom.

Već tri godine čeka se kvalitetna regulacija javnog linijskog prijevoza putnika, no iako su već gotova zakonska rješenja, ona se ne provode zbog inertnosti tijela državne uprave zbog koje još uvijek nije donesena Odluka o raspodjeli sredstava iz državnog proračuna prema županijama (iako su sredstva već osigurana), a nisu potpisani ni ugovori između županija i privatnih prijevoznika koji održavaju javni linijski prijevoz putnika.

Time je u pitanje dovedeno održavanje većine autobusnih javnih linija te su ugrožena radna mjesta vozača.

"Situacija je teška. Naše su plaće toliko niske da nam ljudi na dnevnoj bazi odlaze iz tvrtki i vrlo ćemo se teško nositi s nadolazećim razdobljem ako se nešto ne dogodi i ako pritisak Vlade prema lokalnoj samoupravi ne bude jači", rekao je Mitrovič. "Od 700 radnika, 70 ih je u protekla dva mjeseca otišlo raditi u neki drugi sustav ili izvan zemlje. Mi smo jako dobro primljeni i u Italiji, i u Njemačkoj i Sloveniji - naši radnici tamo dobiju posao vrlo brzo. No naši radnici odlaze iz očaja, s ovom plaćom ne mogu servisirati svoje obveze, othraniti obitelj i prisiljeni su otići", nastavlja Mitrović te naglašava da kvaliteta posla pada te da su prisiljeni tražiti radnike bez iskustva jer drugog izbora nemaju.

Stjepan Lisičak otkrio je kako se iz Vlade dosad nitko nije javio te se osvrnuo na izjavu tajnika u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture da će se problem riješiti u sljedećih desetak dana s iznosom od 428 milijuna kuna, rekavši da takva obećanja slušaju već tri godine. "Imali smo strpljenja i razumjeli smo poslodavce da nemaju sredstava da plate radnika", rekao je Lisičak te istaknuo primjer plaće vozača iz Čazmatransa čija je bruto plaća 4.750 kuna.

Lisičak je podsjetio i na Sporazum o razumijevanju između SSSH i HUP-a za sektor javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika sklopljen početkom svibnja, kao rezultat suradnje i obostranog interesa sindikata i poslodavaca.

Osim toga, potrebno je urediti i same linije i potrebu za njima u pojedinoj županiji pa prema tim linijama vidjeti koliko je sredstava potrebno. Županije određuju koje su njima linije potrebne. "Ruralna područja izumiru. U selima postoje dvije-tri kuće i je li potrebno da autobus vozi za jednog putnika koji plaća jednu kartu? A troškove snosi prijevoznik. To nije u redu.", rekao je Lisičak. "Ako županija misli da tu liniju treba sačuvati, u redu, no troškove takvog poslovanja ne smije trošiti samo prijevoznik."

Ova situacija dovela je i do drugog problema. Privatni prijevoznici koji su dosad obavljali povremeni prijevoz prijavit će se na natječaj za linije koje su isplative i profitabilne, a tvrtke koje su dosad snosile probleme, bi bile u podređenom položaju. "Tražimo da se kontinuitet prijevoznika koje su dosad obavljale prijevoz na tim linijama nastavi barem pet do sedam godina pa kad se sve stabilizira, da zajedno mogu nastupiti na tržištu", rekao je Lisičak.

Ukoliko do traženog sastanka i regulacije ovog problema ne dođe u najskorijem roku, Lisičak je istaknuo kako će biti prisiljeni poduzimati daljnje korake koje su sindikatima na raspolaganju. 

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom