SSSH

PočetnaVijestiGranski sindikatiSocijalno vijeće za sektor cestovnog prometa o modelu sufinanciranja javne usluge prijevoza

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Socijalno vijeće za sektor cestovnog prometa o modelu sufinanciranja javne usluge prijevoza

Zagreb, 21. veljače 2020. – U prostorijama Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta održana je 16. sjednica Socijalnog vijeća za sektor cestovnog prometa, na kojemu se raspravljalo o problemu javnog linijskog prijevoza putnika na županijskim i međužupanijskim linijama do 100 km.

Razgovaralo se o modelu sufinanciranja javne usluge prijevoza, sukladno uredbi EU 1370/2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika.

Sukladno Uredbi, da bi mogla organizirati svoje usluge javnog prijevoza putnika na način koji najbolje odgovara potrebama javnosti, sva nadležna tijela moraju moći slobodno izabrati svoje operatere javnih usluga, uzimajući u obzir interese malih i srednjih poduzetnika, pod uvjetima određenim Uredbom. Da bi se pri dodjeli naknada ili isključivih prava zajamčila primjena načela transparentnosti, jednakog postupanja prema operaterima koji se natječu i razmjernosti, nužno je da ugovor o javnim uslugama između nadležnog tijela i odabranog operatera javnih usluga odredi prirodu obveza obavljanja javne usluge i dogovorene naknade.

Pravilnik o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu koji, među ostalim, propisuje postupak sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi, je stupio na snagu 7. prosinca 2019. godine, dok su županije prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu već trebale sklopiti ugovore o javnoj usluzi do 30. studenoga 2019. godine i to upravo na način koji je trebao biti razrađen Pravilnikom. Dakle, Pravilnik je stupio na snagu, ali nije u primjeni.

Takav razvoj događaja, odnosno, kako su naveli u HUP-u, i dalje nepoznati ključni elementi i uvjeti poslovanja u dijelu javnog linijskog prijevoza putnika u predstojećem razdoblju, bio je i razlog HUP-ova prekida pregovora za granski kolektivno ugovor u javno linijskom prijevozu putnika. Istodobno je HUP obavijestio Sindikat prometa i veza Hrvatske, udruženog u SSSH, i Udrugu sindikata vozača i prometnih radnika kako trenutno radnicima ne može jamčiti stabilnost i sigurnost radnih mjesta.

Stoga su, osim članova Vijeća, predstavnika sindikata i Hrvatske udruge poslodavaca, sjednici Socijalnog vijeća prisustvovali i predstavnici županija, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Evropske unije, predstavnici autobusnih prijevoznika i dr.

Socijalno vijeće za sektor cestovnog prometa je prvo bipartitno sektorsko vijeće u Hrvatskoj, po uzoru na slična tijela u sklopu Europske unije, koja su prepoznata kao mjesto institucionalnog europskog socijalnog dijaloga te im je dana uloga i ovlast sukreatora svih politika koje se tiču sektorskih prilika. Sporazum o njegovu osnivanju potpisali su 2011. godine predstavnici Hrvatske udruge poslodavaca – Udruge prometa, Nezavisnog cestarskog sindikata, Sindikata prometa i veza Hrvatske te Sindikata hrvatskog vozača.

 

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom