SSSH

PočetnaVijestiNacionalne aktivnostiInspekcija rada ne funkcionira, a glavni državni inspektor bi se bavio kampanjama

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Inspekcija rada ne funkcionira, a glavni državni inspektor bi se bavio kampanjama

Zagreb, 10. listopada 2019. - Savez samostalnih sindikata Hrvatske neugodno je iznenađen viješću da će glavni državni inspektor Andrija Mikulić biti voditelj izbornog stožera Kolinde Grabar Kitarović za Zagreb. Ovakav potez štetan je za vjerodostojnost i efikasnost Državnog inspektorata, koji ionako ima problema i s jednim i s drugim.

Početkom travnja ove godine na snagu je stupio Zakon o državnom inspektoratu kojim su inspekcijske službe nakon pet godina ponovo objedinjene. Zakon je propisao ustrojstvo i područje djelovanja Državnog inspektorata, ali i obvezu glavnog državnog inspektora da u roku od 60 dana donese niz pravilnika nužnih da bi Inspektorat mogao djelovati.

Kakvo je stanje danas, više od šest mjeseci kasnije, kad se glavni državni inspektor sprema posvetiti predsjedničkoj kampanji? Glavni državni inspektor nije donio propisane pravilnike, iako je zakonski rok za njihovo donošenje istekao prije četiri i pol mjeseca. Inspektori i drugi državni službenici i namještenici nisu raspoređeni na radna mjesta jer još nije donesen unutarnji ustroj Državnog inspektorata. Ionako potkapacitiran inspekcijski sustav, barem na području rada i zaštite na radu, ovime je samo dodatno destabiliziran.

Podsjećamo, još 2014. godine, kada je tadašnji Državni inspektorat ukinut a pojedine inspekcije uključene u sastav resornih ministarstava, SSSH je upozoravao na potrebu samostalnosti i neovisnosti svih inspekcijskih službi. Smještanje inspektorata rada unutar Ministarstva rada i mirovinskog sustava smatrali smo štetnim, i zbog mogućeg utjecaja politike na rad inspektorata, i zbog same vjerodostojnosti i ugleda inspektora. Ideja da glavni državni inspektor može biti stranački aktivna osoba, angažirana u političkim kampanjama, još je opasnija. Kao voditelj stožera, glavni državni inspektor lako bi se mogao naći u sukobu interesa, ako npr. neki potencijalni donator zatraži povlašteni položaj kod Inspektorata. Ne radi se tu o pitanju nečijeg karaktera i poštenja, nego o tome da je iz preventivnih razloga potrebno izbjeći da se takva situacija uopće pojavi.

Inspekcija rada i dalje je potkapacitirana, s popunjenošću radnih mjesta od samo 86 posto i zabrinjavajućom dobnom strukturom. S ukupno 228 inspektora, na svakoga od njih dolazi gotovo 7.900 radnika. Posljedično, većina nadzora obavlja se po prijavama, a redoviti su nadzori iznimno rijetki.

U takvoj situaciji, te sa spomenutim zaostacima u svojem radu, očito je da glavni državni inspektor ima važnijeg posla od sudjelovanja u bilo kakvim kampanjama. S obzirom na stanje u kojem se nalazi Državni inspektorat, uzimanje dopusta od strane glavnog inspektora za bavljenje politikom uvreda je za hrvatske građane. Sve i kad bi bilo primjereno da se čelni čovjek ovakve institucije angažira u političkim kampanjama – a nije! 

 

 

Zašto ste potpisali za referendum #67jepreviše?

Zato što smatram da je to pitanje o kojem moramo imati pravo izjasniti se na referendumu.
Zato što mislim da rad do 67 nije moguć.
Zato što je penalizacija previsoka i nepravedna, posebno s obzirom da uglavnom nije izbor radnika.