SSSH

PočetnaVijestiGranski sindikatiProsvjed vozača i ostalih radnika javnog linijskog prijevoza

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Prosvjed vozača i ostalih radnika javnog linijskog prijevoza

ZAGREB, 18.05.2022. – Oko 400 vozača i ostalih radnika javno linijskog prijevoza okupilo se ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kako bi upozorili na opasnost od gašenja više od 7 tisuća radnih mjesta. Prosvjed su organizirali Savez samostalnih sindikata Hrvatske ( SSSH), Sindikat prometa i veza Hrvatske te Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske. Prosvjednici su od ministra Butkovića zatražili hitnu primjenu Uredbe Europske unije koja je propisala da se do prosinca 2019. županijski javni prijevoz na teritoriju cijele Republike Hrvatske uspostavi kao javna usluga.

Ministarstvo ispred kojeg danas stojimo još od kraja 2018. kada je donesen Zakon o javnom linijskom prijevozu, ili od 2021. kada je donesena Uredba o javnim uslugama, nije ništa učinilo da županije danas sklope Ugovore o javnom linijskom prijevozu da svi građani, u bilo kojem dijelu Hrvatske imaju garanciju da će moći ostati tamo živjeti, da neće morati iseljavati, da će ih imati tko prevesti liječniku, da će ih imati tko prevesti na posao. To Ministarstvo nije učinilo, izjavio je prije sastanka s ministrom predsjednik SSSH, Mladen Novosel.

Prema Uredbi Europske unije godišnje se iz državne blagajne za osiguranje javno linijskog prijevoza treba izdvojiti oko 700 milijuna kuna. Sindikati upozoravaju kako je upravo taj iznos kamen spoticanja pri potpisivanju ugovora s prijevoznicima. Upozorili su i na platformske tvrtke koje nemaju zaposlene kao ni svoj vozni park, a žestoki su protivnici potpisivanja ugovora i provođenja europske Uredbe.

Nakon jednosatnog sastanka kod ministra Butkovića, čelnici SSSH i udruženih sindikata stali su pred prosvjednike i novinare te prenijeli poruku ministra da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture učinilo sve što je moglo, te da je fokus sada na županijama koje bi trebale pokrenuti postupak potpisivanja ugovora. Naglasili su da nisu dobili garanciju za očuvanje radnih mjesta, a županijama kojima je prebačena loptica poručili: Gospodo, krenite u realizaciju - imate nasljedna prava onih tvrtki koje su pokazale da imaju ljude i da imaju sredstva.

Prema propisima Europske unije do prvog raspisivanja javnog natječaja za dodjelu sredstava namijenjenih javnom prijevozu mora proći godinu dana prilagodbe. SSSH i udruženi sindikati se nadaju kako će do tog trena biti potpisan i sektorski kolektivni ugovor za javno linijski prijevoz.

Video:  

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom