loading

Primjena članka 315. b. KZ u gradskom i javnom linijskom prijevozu

U prostorijama Saveza samostalnih sindikata Hrvatske u Zagrebu održana je konferencija za novinare na kojoj su Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske (USVPRH) te Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH) upozorili na neprimjenu članka 315.b Kaznenog zakona u gradskom i javnom linijskom prijevozu.

Izmjenama i dopunama Kaznenog zakona iz 2019. g. uporaba sile prema osobama koje obavljaju poslove od javnog interesa proglašena je kaznenim djelom, za koje je propisana maksimalna kazna do pet godina zatvora (članak 315b). Iako ovo uključuje i vozače u javnom prijevozu, napadi na njih i dalje se u pravilu ne prijavljuju kao kazneno djelo, nego kao prekršaj za koji su propisane isključivo novčane kazne, i to u relativno niskom iznosu.

Anto Jelić predsjednik USVPRH-a istaknuo je da je samo ove godine na vozače Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) počinjeno 4 teška fizička napada, te 19 verbalnih napada, a svi su od strane policije karakterizirani kao prekršaji, ne kazneno djelo. Zahtijevamo da se zaustavi nerazumno privođenje i zadržavanje u istražnom zatvoru vozača koji je imao prometnu nesreću, a nije imao alkohola u krvi, nije obijesno vozio te su ispitani svi svjedoci. Nikakav razlog za njegovo zadržavanje ne postoji. Imali smo slične primjere nesreća, poput one na Žitnjaku, u kojima vozači nisu bili privedeni. Dodao je i da se postupci policije razlikuju ovisno gdje je nesreća utvrđena, pa tako postoji i primjer u kojem je napadač kazneno prijavljen za napad vozača u Splitu

Sindikati su uputili dopis Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP), Ministarstvu pravosuđa i uprave (MPU) te Vladi Republike Hrvatske da što žurnije riješi problem neprimjenjivanja članka 315.b Kaznenog zakona kojim se napad na osobu koja obavlja poslove od javnog interesa tretira kao kazneno djelo, a ne kao prekršaj.

Slično se događa i s vozačima javnog linijskog prijevoza koji od policije dobivaju prekršajne kazne zbog zaustavljanja na autocesti, bez obzira što su ih na to prisilili putnici kaže Stjepan Lisičak predsjednik SPIVH-a. Ako se ne krene primjenjivati taj zakon, bit ćemo prisiljeni da zaštitimo naše vozače tako da poduzmemo određene sindikalne akcije.   

Izmjene Kaznenog zakona iz 2019. donesene su nakon sindikalnih pritisaka i prosvjeda vozača, no ostale su mrtvo slovo na papiru. Tražimo da Ministarstvo unutarnjih poslova čiji službenici prvi izlaze na uviđaj i s kojima vozači obavljaju razgovor, da počnu primjenjivati zakon i da postanu svjesni da se zakon promijenio. Isto vrijedi i za Državno odvjetništvo RH, istaknuo je Mladen Novosel predsjednik SSSH.  

Konferenciju pogledajte u priloženom videu.

Pratite nas

Uzmi stvaru svoje ruke

Samo organizirani u sindikat, radnici mogu kolektivno pregovarati s poslodavcem o svojim plaćama i uvjetima rada, te organizirati štrajk ako se s njim ne mogu dogovoriti o ovim pitanjima.

Učlani se